Thursday, July 30, 2009

Bolehkah Saya Bersembang Dengan PM

Bolehkah Saya Bersembang Dengan PM
Oleh:Xi Men Ling Feng(Penulis Komentar Nanyang Siang Pau)

Terlebih dahulu ingin saya ucapkan tahniah kpd PM yang berjaya menyandang Pengerusi Partii tanpa bertanding, dan menjadi PM ke-6 Malaysia. Nampak ini takdir tuhan, tak seperti menantu PM lalu yang hanya dapat ketua Pemuda.

• Najib telah melawat kawasan Tionghua, Melayu dan India, nampaknya taktik mesra rakyat ini berfungsi. tahukah 5 tahun yang lalu, Pak Lah juga membuat lawatan kejut ke Pejabat Imigresen, katanya nak hapuskan korupsi dan rasuah, nak bekerja bersamanya. Taktik tuan juga sama dengan Pak Lah.

• Air muka, wajah tuan yang begitu ghairah, bekeyakinan dan bijaksana, tahulah tuan akan menyumbang untuk nusa dan bangsa.takti membebas tahanan ISA, menerima masuk semual Tun Mahathir adalah taktik politik lumrah.yang penting, selalu pikirlah rakyat jelata yang diheret inflasi dan wang pakej membantu ekonomi janganlah ditelan oleh pegawai dan kuncu-kuncu. Ini akan mencemar nama dan lebih-lebih lagi kehilangan kepercayaan rakyat.
• Kabinet mengurangkan menteri adalah baik, England juga hanya ada 19 orang menteri sahaja. yang penting semua yang bersabit rasuah, menyalahguna kuasa dihapuskan sekaligus. Kalau tidak bagaimana tuan berhadapan dengan rakyat dalam jangkamasa 3 tahun ini, malah bagaimana nak realisasi wawasan 2020?
• Saya tahu tuan amat sibuk, mana bisa bersembang, apa yang diutara di atas adalah kata jujur dan dari rakyat yang bertanggungjawab

No comments:

Post a Comment